بسیاری از مردم فکر می‌کنند که مشاوره قبل از ازدواج برای این است که ما بگوییم این فرد که انتخاب کرده‌اید مناسب شما هست یا خیر؟
در حالی که هدف از مشاوره‌های قبل از ازدواج این است که شما ویژگی‌های خود را بشناسید و ویژگی‌های طرف مقابل را بشناسید تا بتوانید تصمیم درستی بگیرید و انتخاب هوشیارانه‌ای داشته باشید.
به شما کمک می‌شود به جای اینکه انتظارات کلی و عمومی که به عنوان وظایف زن و مرد خوانده‌اید و یا شنیده‌اید کنار بگذارید و انتظارات واقع بینانه‌ای از خود و طرف مقابل در رابطه داشته باشید. .انتظاراتی که متناسب با ویژگی‌های خلقی شخصیتی و هویتی یکدیگر باشد و از سوء تفاهم‌ها و ناسازگاری‌ها کاسته می شود

مهمترین ابعاد روانشناختی انسان برای ازدواج پتانسیل همزیستی و پتانسیل زوج پذیری است. در رابطه هر فرد در سطح سلامت باید هویت غیر همجنس‌گرای زوج‌پذیر داشته باشد. پتانسیل همزیستی فرد در رابطه مقدم بر پتانسیل زوج پذیری است.

برخی از افراد در رابطه مهرطلب هستند مهرطلب‌ها کسانی هستند که به دلیل اینکه توانمند نیستند همه انتظارات را از دیگران دارند و معتقدند همیشه طرف مقابل باید در خدمت باشد و نیازشان را برآورده کند تعهدی نسبت به طرف مقابل احساس نمی‌کنند مهرطلبی با مهرورزی فرق دارد در مهرورزی تلاش می‌کنند در خدمت نیازهای طرف مقابل باشند مهرورزی در سطح سلامتی وجود دارد و این همان پتانسیل همزیستی است. در ازدواج باید واقع بینانه تصمیم بگیریم سه بعد روانی انسان عبارتند از خلق شخصیت و هویت.

ویژگی‌های خلقی را می‌شود دستکاری کرد و اصلاح کرد ویژگی‌های شخصیتی و هویتی قابلیت تغییر و اصلاح ندارد. زندگی با افرادی که اختلال شخصیتی دارند کار بسیار سختی است شما اگر بخواهید با همچین فردی ازدواج کنید باید مسئولیت انتخاب خود را بپذیرید و آگاهانه رفتار کنید و انتظار خود را متناسب با شخصیت او تنظیم کنید.

ما به شما کمک می‌کنیم با آگاهی از ویژگی‌های خلقی و شخصیتی و هویتی یک فرد پتانسیل همزیستی و پتانسیل زوج پذیری طرف مقابلتان را تشخیص دهید و انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.